AGNES KEITH HOUSE ~ SANDAKAN TOWN

(07 mac 2020)

hi sabahan🙋🏻‍♂️dan warga Malaysia sekalian. akhirnya saya sampai juga di sandakan town. meski pun stay 1 malam saja tapi sempat juga berjalan-jalan dan melawat Agnes Keith House. tapi bila tengok ni signboard jejak warisan sandakan😭 tidak mampu sudah keliling semua sebab penat sudh dari airport, check in hostel terus jalan pg Agnes Keith House. paling sandi lupa bawa air minum pula😂.

ok.. jadi kalau kamu pun teringin mau lawat Agnes Keith House di masa hadapan, rumah bersejarah dengan penuh cerita misteri. terus lah baca sampai habis.

cara untuk kesana :

(dalam ni gambar kalau kamu mau jalan kaki. exercise 😂)

1.dengan menaiki grab car terus dari hostel yang kamu stay (rm4/sehala).

2.melalui tangga 100 steps stairs. tuna gambar di bawah

tapi kalau kamu pun first time di sandakan macam saya yang tidak tau mana tempat start tu 100 steps stairs, bagus naik grab terlebih dahulu pg d Agnes Keith House 😂. lepas tu boleh lah tengok-tengok tu signboard jejak warisan sandakan di sana agnes keith house 😂. jangan risau, kalau kamu sudah tengok tu signboard kompom kamu tau lah tu mana tempat turun tu 100 steps stairs. saya mampu, kamu pun mampu👍😅.

***

Dan di bawah ada gambar-gambar yang sia sempat ambil. enjoy😘

(tempat tulis nama pelawat, malangnya habis dakwat pula pen diaorang😅👆)

(sempat ambil gambar sebelum masuk. seram aura dia😂. ada kena pamer juga tu yang cerita benar dalam tu rumah. lupa saya gambar. inda berani baca😂)

(jangan lupa lawat English tea House. saya tidak sempat lawat sebab kehausan dan kepanasan. mau cepat-cepat balik😂)

(100 steps stairs dari Agnes Keith House)

Dan selebihnya kamu perlu alaminya sendiri 😊

***

mana mau stay :

saya stay di sandakan backpackers hostel. harga murah juga. balcony dia d tingkat atas sangat cantik. klik untuk buat perbandingan harga di booking.com

(view dari sandakan backpackers hostel)

(kalau dalam google map)

good luck sabahan😘

***


“hi, saya kundou. Sabahan yang ingin fokus tentang “BETAPA INDAHNYA NEGERI DIBAWAH BAYU”. Saya mahu menerokai keindahan yang Ada di seluruh Sabah Dan Malaysia Dan mahu menginspirasikan anak-anak jati Sabah untuk lebih “MENCINTAI” tanah kelahiran sendiri. Dan ingin berkongsi tentangnya di “site” ini.😊